miért rossz a google

                                                                                                                                                                                                                                                                                       


na most talán nem arról lesz szó, hogy a gonosz óriás ellopja a parányok adatait, szokásait, életstílusát - pedig ez is igaz. nem is arról lesz szó, hogy mint minden monopol helyzetben lévő cég, a konkurencia kínyírására koncentrálva valahol gátat vet a fejlődésnek, hiszen nem születhetnek, virágozhatnak, és halhatnak meg más specifikus alkalmazások, inspirálva a többi fejlesztőt több, jobb, szebb megoldásokra. most arról lesz szó, hogy az alapja miért rossz az egésznek.

van két dolog, amit nem találok a múltamból. mindkettő tévéhez kötődik. az egyik egy reklám volt, a másik egy egész film. viszont gyerekként láttam ezeket, és azóta eltelt jó sok idő, sőt, mialatt ezeket a sorokat írom, ezalatt is telik az idő. lényeg hogy az emlék nagyon halvány, és egyre halványabb. azt is gyanítom, hogy ha mégis megtalálnám, akkor óriási csalódás lenne, ahogy ez már volt párszor játékokkal kapcsolatban. na de mégis mégis, ott motoszkál bennem, hogy meg kéne keresni. és ugyan a google-ről írok, de a többi keresőre éppúgy igaz, hogy ezek a keresők csak a leírt szavakban, kifejezésekben képesek keresni. sőt, továbbmegyek, olyan oldalt fel sem hoznak, amely nem tartalmazza a keresett szó/szavak valamelyikét. ez persze valahol érthető, hiszen általában, ha valamire keresek, akkor azt szeretném pontosan megtalálni amit beírtam. na de mi van abban az esetben, ha nem tudom hogy pontosan mit is keresek? megpróbálhatom körülírni, de minél kevésbé vannak emlékeim a dologról, annál nehezebb úgy megfogalmazni valamit, hogy az emlék azért benne legyen, de máshogy és máshogy fogalmazva. hogy egyértelmű legyen: az a bajom, hogy a keresők kifejezéseket keresnek, nem pedig tartalmat vagy jelentést.

a filmből annyira emlékszek, hogy egy spirituális dolog volt, a főszereplő(k) elutaztak a hegyekbe, talán tibetbe, de ez csak találgatás, és volt egy éjszaka amikor nagyon hideg volt, és azt tanácsolta neki(k) egy bölcs, hogy ne takaródzanak be, mert csak valami vékony cucc volt, hanem ehelyett aludjon/aludjanak pucéran és akkor nem fognak fázni. ja és előtte valami termálfürdőzés is volt. volt még egy kép ami megmaradt a filmből: egy völgyben nagy víz, nem tudom tó vagy folyó, és a kamera átszáguld felette olyan érzést keltve mintha egy madár szemével látnánk. na erre hogy a tökbe keressek rá? :(

a reklámból annyi maradt meg, hogy valamelyik égi gyerekcsatornán ment, talán cartoon network, de lehet bármelyik akkor aktuális osztrák adó. valamikor a rendszerváltásunk után pár évvel lehetett. a reklámban kék színű üveges ketchup volt, azt megpróbálta egy láthatatlan erő kirázogatni belőle, majd amikor kipottyant egy adag, abból valami lett, vagy egy szöveg, vagy logó, vagy valami, erre már nem emlékszem, de az volt a reklám csattanója.

Kód újratöltése
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                        megvan a véleményem, nincs egyedi nevem, mit tegyek?, használati útmutató nőkhöz, ne vedd el a fókuszt, alternatív csirkehúsleves, metaüzenet, miért hazudott?, érintőkábel, hogy hívnak?, te cigány vagy?, Ezek menthetetlenek, két hónap, programozós ünnepek, a rövidítésekről, a programozás törvényei, az időutazás és az időzónák kapcsolata, Téged ma mivel húztak le?, Itt vannak az új villamosok, Nincs értelme az örök életnek., sztárvendég beharangozó, mobilalkalmazás menekülteknek, az igazság, nincs nincs, buzik, félreérthetetlen bizonyíték a globális felmelegedésre, rutyóka, a gépek lázadása, máv hó zrt, társkeresős logikai feladvány, ezt én meguntam, a vízválogató, 0da81467f1fe8ed61b9c42725e362653 - 11111011111, ux, GYK, az esőkabát a szárazság ellen, pártatlanul, megbeszélések, 70, terpesz, a két legnagyobb piaci rés az offline üzenetkézbesítés terén, mennyire borzasztóan sok idő tellik el két péntek között?, novenber, rossz ötlet, a világról alkotott indokolatlanul hibás elméletek közül az egyik
« <  > »